torstai 30. heinäkuuta 2015

Juakse ko hullu

Suoritusyhteiskunnassa harjoitellaan suorittamalla nykyään myös mindfullnessia vastapainoksi suorittamiselle. Mihin me olemme hukanneet taidon elää? 


Mä sain roolin Ainona tässä ihanassa näytelmässä ja Aino on tutustuttanut minut äitiyteen. En ole äiti ihan vielä, mutta minulla on äiti ja edesmennyt isoäiti, jotka ovat edustaneet minulle vahvaa naiseutta ja äitiyttä sekä toimineet esimerkkinä. Ainossa saattaa olla ripaus Saaren Helviä, isoäitiäni, 9 lapsen äitiä ja maatilanemäntää, joka ei säästellyt suorapuheisuudessa, sai vastasyntyneen vasikan heräämään kuolleista ja rakasti ruualla ja teoilla, ei niinkään hellyydellä tai sanoilla.
 


Juakse ko hullu on samalla minulle matka äitiyteen. Lapsi on saanut luvan tulla vasta esitysten jälkeen, sitten Ainon matka on opettanut minua tarpeeksi.



"Sit oikeen hankala juttu on olla juoksemati. Olla vaan paikallaan. Kokeiles joskus piruuttas." -Aino

-Jenna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti